Vânzările germanilor VW Group în primele șase luni au depășit vânzările companiei americane.
Dinamica vânzărilor de mașini electrice din ultimii ani este cu adevărat impresionantă, iar datele din ultimele șase luni confirmă acest lucru. Dacă în 2023 Tesla era lider incontestabil în Europa, iar Model Y a devenit primul vehicul electric care a ocupat primul loc în clasamentul anual al vânzărilor pe continent, Volkswagen s-a aflat într-o situație dificilă, fiind chiar nevoit să reducă temporar producția hatchback-ului ID.3 și a modelului înrudit Cupra Born din cauza scăderii interesului cumpărătorilor, iar acum, doar doi ani mai târziu, situația s-a schimbat radical. Volkswagen înregistrează o creștere semnificativă a cererii de mașini electrice, ceea ce i-a permis să-și depășească concurentul american.
Conform ultimelor date, în perioada ianuarie-iunie VW Group
concernul Volkswagen a livrat în total 4,41 milioane de mașini cu toate tipurile de motorizare în întreaga lume, cu 1,3% mai mult decât în anul precedent. Cu toate acestea, creșterea reală a fost observată în livrările mondiale de vehicule electrice, care au crescut cu un impresionant 47%, până la 465.500 de unități. În special, pe piața europeană, livrările de vehicule electrice au crescut semnificativ, cu un impresionant 89%, până la 347.900 de unități.
Potrivit oamenilor de știință, ceramica ar putea rezolva una dintre principalele probleme care împiedică colonizarea Lunii
Tesla, pe de altă parte, nu a publicat încă date exacte privind vânzările în Europa
dar a confirmat o scădere a vânzărilor totale cu 14% la nivel mondial, ajungând la 384.000 de autovehicule în prima jumătate a anului. Datele Dataforce subliniază dominanța Volkswagen: din ianuarie până în mai, Tesla a reușit să vândă în Europa doar 76.400 de autovehicule. În aceeași perioadă, numai marca principală de autoturisme Volkswagen a înregistrat 122.600 de vehicule electrice. Rapoartele indică faptul că, în ciuda concurenței intense dintre cei doi producători în luna martie, Volkswagen a depășit cu siguranță Tesla în toate celelalte luni, vânzând, de exemplu, de trei ori mai multe autovehicule în aprilie.
Aceste cifre ridicate ale vânzărilor de vehicule electrice sunt esențiale pentru refacerea imaginii corporative a Volkswagen, ajutând producătorul auto să se distanțeze și mai mult de consecințele juridice ale scandalului „Dieselgate”. În plus, atingerea acestor volume mai mari de vehicule electrice este necesară pentru Volkswagen pentru a respecta normele din ce în ce mai stricte ale Uniunii Europene privind emisiile de carbon ale parcului auto. Cu toate acestea, așa cum avertizează Handelsblatt, o mare parte din creșterea recentă a vânzărilor Volkswagen a fost determinată de prețurile promoționale agresive pentru modele precum ID.3, o strategie care inevitabil pune presiune pe profitabilitatea companiei. Un înalt responsabil al Volkswagen a recunoscut că, deși oferta de vehicule electrice a companiei rămâne profitabilă, profitul operațional este în prezent sub obiectivul său pentru 2029, de 6,5%. Volkswagen mizează pe viitoarea sa gamă de vehicule electrice mai accesibile, inclusiv modelele ID.2 și Cupra Raval, care urmează să fie lansate pe piață anul viitor, pentru a contribui la menținerea acestor indicatori financiari vitali.